Една от най-често прилаганите естетични процедури, химическият пилинг премахва увредените епидермални слоеве. Под тях се разкрива нова, нежна и млада кожа, с по-малко фини линии и бръчки.

• Повърхностният пилинг (с алфа-хидрокси киселини – гликолова, млечна или друга плодова киселина) коригира фините бръчки, сухата кожа и леките пигментации, свива порите.
  • Средно-дълбокият пилинг (най-често с трихлор-оцетна киселина) повлиява по-дълбоки линии и бръчки, редуцира белезите от акне, които остават след преминаване на активната фаза на заболяването и премахва по-тъмните пигментации.
  • Дълбокият пилинг (въздейства дълбоко в структурите на кожата) е съпроводен със сериозно излющване и корекция на дълбоките дефекти, но рядко се прилага в ежедневната дерматологична практика.

4-6 в сезон

Медицинска

По време на консултацията дерматологът ще избере химичните агенти, подходящи за вашата кожа и ще дискурира с вас очакваните резултати от пилинга. Самата процедура не изисква специална подготовка. Трябва да знаете само, че тя не се прави през летния сезон.

Върху повърхността на кожата се нанасят една или повече органични киселини с различна сила. Целта е предизвикване на контролирано унищожаване на повърхностните епидермални слоеве и евентуално въздействие върху по-дълбоките дермални структури.

След манипулацията не трябва механично да премахвате белещата се кожа, а да я оставите да падне сама. Нужно е да хидратирате добре третираната зона, да използвате ежедневно слънцезащита и да я подновявате на всеки 2-3 часа поне месец след процедурата. След химически пилинг не бива да се прилагат терапии, които биха могли да възпалят кожата.

Премахването на увредените епидермални слоеве разкрива нова, по-нежна и млада кожа с намалени фини линии и бръчки. Същевременно в дълбочина се стимулира изграждането на нов колаген. Равномерното му натрупване и хоризонтално разполагане в горната папиларна дерма изглажда релефа на епидермиса.

Повърхностният пилинг се прилага веднъж на 7-10 дни, но в зависимост от реактивността и чувствителността на кожата периодът между отделните процедури може да се увеличи или намали. Очакваният резултат обикновено се постига след 3-5 манипулации, като точният им брой е строго индивидуален и се моделира в хода на терапията.

• При употреба на Ретин А, системни ретиноиди, антибиотици от групата на тетрациклините и орални контрацептиви;
  • След дермабразио;
  • При наличие на херпес вирусна инфекция, както и каквото и да е активно инфекциозно състояние;
  • По време на бременност.