Установено е, че вредните фактори на околната среда представля­ват едва 40% от предпоставките за преждевременно стареене на кожата. Независимо от грижите, които полагаме за кожата си, при повечето от нас се откриват ви­доизменения в определени гени, обуславящи формиране на частично или изцяло нефункционална кожна бариера.

Тези „лоши“ генни вариации намаляват естествената защита на ко­жата срещу увреждания от различни замърсители на околната среда, химикали, токсични вещества, UV лъчи и др. Всички тези вредни фак­тори са отговорни за появата на кожни раздразнения, алергии, екзема, акне и дори рак на кожата. Около 60% от причините за преждевре­менно стареене на кожата обаче се дължат на генетични фактори. Важно е да отбележим, че през последните години генетичните тестове се превърнаха в ценен инструмент за анализ на генетичен материал и определяне на гените, отговорни за механизмите на стареене. Инфор­мацията за тези гени и различните им вариации доведе до развитието на нови стратегии, които дават възможност за възстановяване на кожата, по-ефективна борба с бе­лезите на стареене и превенция на остаряването.

Какво представлява генетичният тест на кожата?

ДНК тестът NGDerm анализира 15 гена в 5 категории, за да дешифрира специфичните особености на вашата кожа. Полученият дермагенетичен профил дава детайлна картина за индивидуалната ви предразположеност към пигментация, оксидация, загуба на колаген, гликиране и т.н. На базата на тази информация нашите дерматолози разработват персонализирана програма с най-адекватните и подходящи козметични и естетични процедури за вас, които дългосрочно ще подобрят качеството на кожата ви и ще запазят красотата й. Тестът се извършва в домашни условия със стерилен памучен тампон, след което се изпраща към генетичната лаборатория. Професионалният анализ на данните ще получите по време на вашата дерматологична консултация.

Защо да планирате генетичен тест на кожата си?

След като получим вашия дермагенетичен профил и генетично заложените „слабости“ на кожата ви, можем:

• Да предвидим появата на различни функционални дисбаланси
  • Да избегнем неблагоприятни индивидуални реакции към вещества и методи
  • Да създадем превантивна програма за начин на живот и естетична грижа, съобразена с индивидуалните ви предразположености
  • Да се противопоставим на процесите на стареене с персонализирани стратегии

Кои категории са включени в дерматологичното ДНК изследване?

В тази категория се изследват гените, които показват колко бързо кожата ви образува нов колаген и с каква скорост разгражда вече съществуващия. На базата на тази информация избираме процедури, стимулиращи колагена – белтък, съставляващ 75% от сухото тегло на кожата, който я поддържа плътна, стегната и без бръчки.

В тази категория се изследват гените, от които зависи доколко кожата може да се справя с уврежданията от UV лъчите. Благодарение на получените данни може да определим опасността от рак на кожата и степента на предразположеност към пигментация, и съответно да назначим адекватни процедури.

В тази категория се изследва генетичната предразположеност към оксидативен стрес и риска от усложнения, причинени от оксидация. Когато защитата от свободните радикали е слаба, кожата губи блясък, става вяла, прорязана от бръчки. Противодействието е козметика с точно определен състав и конкретни процедури с витамини и антиоксиданти.

В тази категория се изследва генетичната предразположеност на организма да разгражда захарите, които унищожават колагеновите влакна и причиняват отпускане на кожата. Имате ли промени във функционирането на глюкозните нива и на енергийния метаболизъм? ДНК тестът дава най-точния отговор. Дерматолозите ни ще ви предложат методи, с които гликирането да бъде спряно.

В тази категория се изследват гените, свързани с острото възпаление и нивото на защита от вътрешни токсини. Измерва се също рискът от зачервявания и алергии. Ако той е висок това означава, че организмът лесно се поддава на температурите и алергените, а това може да доведе до сухота, сърбежи, зачервяване и обриви, чувствителност към прах и химикали. Прекомерното възпаление е и една от най-честите причини за ранно стареене на кожата, но то може да бъде избегнато с правилна грижа.