Плазмолифтинг, плазмолифт, плазмотерапия, вампирски лифтинг – с всички тези имена наричаме мезотерапията със собствена плазма, един от най-естествените и фини начини за подмладяване. Процедурата прави кожата по-плътна, еластична и стегната, изравнява тена и намалява фините бръчици. След нея лицето е отпочинало и озарено.

Сигурна и щадяща, плазмотерапията изравнява тена и премахва фините бръчици.

• Плазмотерапията се прилага успешно при пациенти от всички възрастови групи, при които се наблюдават първи признаци на стареене на кожата.
  • Подходяща е за хора с алергии и за онези, които предпочитат максимално сигурните и щадящи методи.
  • Комбинира се отлично с химически пилинги, филъри, ботокс, лазерни терапии, радиовълнов лифтинг и др.
  • Не се налага специална подготовка на кожата. Единственото изискване е седмица преди манипулацията да се ограничи прекомерната консумация на мазна и пикантна храна, и приема на алкохол, а 2 дни преди и след терапията да не се пие ацетилсалицилова киселина (аспирин).

Дерматологът взима 8-9 мл венозна кръв от пациента и я центрофугира така, че кръвните елементи да се отделят от течната съставка. Получената плазма, позната под името PRP (от англ. platelets reach plasma), е богата на тромбоцити. Въвежда се в повърхностните, средно дълбоките или дълбоките слоеве на кожата със серия от микроинжекции. При пациенти с по-висок праг на болка може предварително да бъде нанесен локален анестетик.

При инжектирането на богатата на тромбоцити плазма в кожата се освобождават биологично активни вещества – т.нар. растежни фактори, които стимулират различните клетки. Резултатът е преструктуриране на старите колагенови и еластични влакна и изграждането на нови; производство на хиалуронова киселина; нормализиране на тъканното дишане; стимулиране на образуването на нови клетки и междуклетъчно вещество. Възможно е да се формират нови кръвоносни съдове и съответно да се подобри микроциркулацията.

След манипулацията може да има зачервяване и лека оточност в обработваната зона, които изчезват до няколко часа. В отделни случаи на местата на убожданията и приложението на плазмата се образуват синини, но те избледняват в рамките на седмица.

Първите резултати се забелязват около 30 дни след последната процедура. Качествените промени в кожата стават видими през следващите месеци.

За постигане на видими резултати са нужни три последователни терапии през 4-6 седмици. За поддържане на ефекта се препоръчва по една поддържаща процедура през 6-12 месеца.

• Различни кръвни заболявания (анемия, тромбоцитопения, нарушения в кръвосъсирването и др.);
  • Лечение с антикоагуланти или кортикостероиди;
  • Активни инфекциозни заболявания и злокачествени заболявания с различен произход.