Появяват се при бременност, рязко увеличаване на теглото, бързо израстване през пубертета, хормонални разстройства и прием на различни медикаменти. Пълзят по корема, бедрата, ханша, гърдите, мишниците.

Микронийдълингът и лазерната терапия - това са най-сигурните оръжия срещу белите белези по корема, бедрата, ханша, гърдите и мишниците.

Разбира се, говорим за стриите – белезите с неправилна линейна форма, които се получават при прекомерно разтягане и разкъсване на колагеновите и еластиновите влакна. В началото те са розово-лилави, а с времето стават белезникави и хлътнали, покрити с набръчкана, тънка като пергамент кожа.

Стриите са съединителна тъкан без еластичност и на този етап няма методика, която може напълно да ги заличи. Естетичната дерматология обаче може значително да подобри вида им и да ги направи почти невидими чрез микронийдълинг и лазерна терапия.

Микронийдълинг върху стрии

• Процедурата не изисква предварителна подготовка на кожата.
  • Колагенът и еластинът се стимулират по възможно най-естествения начин.
  • Кожата се обновява отвътре-навън.

времетраене

необходим брой процедури

тип терапия

Дерматологът почиства кожата. Нанася локален обезболяващ крем върху зоната, която ще обработва. След като анестетикът подейства (това отнема около 45-60 минути) специалистът минава върху епидермиса с уред, снабден с микро-игли. Те проникват контролирано в различните слоеве на кожата, предизвиквайки множество микроубождания. Болка има, но тя е минимална и напълно поносима. Процедурата отнема около един час.

Микронийдълингът стимулира образуването на нов еластин и колаген. В специалния контейнер на уреда се добавят активни вещества, които подпомагат процеса на възстановяване на нормалната структура на кожата. Стриите намаляват или се заличават, а обработваната зона става по-гладка, еластична и млада.

Непосредствено след манипулацията кожата е зачервена, като натъртена. Възможно е този дискомфорт да продължи няколко дни след процедурата.

Видимият резултат настъпва след 2-3 процедури. За оптимален ефект микронийдълингът може да се комбинира с радиочестотен лифтинг или плазмотерапия.

Препоръчва се поредица от процедури (поне 3) през 3-4 седмичен интервал.

• При активен възпалителен процес (акне, херпес вирусна или друга инфекция).

Лазерно въздействие върху стрии

Лазерната система Lumenis чрез платформата M22 и модула ResurFX повлиява стриите (независимо от това колко са стари, каква е дълбочината и цвета им) и изравнява релефа на кожата.

• Лазерното въздействие е безопасно и с доказан ефект.
  • Вграденият скенер дава възможност на специалиста да избира измежду 600 различни комбинации като форма, размер и плътност на лъчите.

времетраене

необходим брой процедури

тип терапия

Не се налага обезболяване на зоната с локален анестетик. Дерматологът почиства кожата и минава върху нея с накрайник, който подава импулс лазерен лъч. Възможна е появата на минимална, напълно поносима болка.

Енергията на лазерния лъч прониква през кожата, достига до средната и долната дерма, загрява зоните, през които преминава и така ремоделира колагена и еластина.

Веднага след манипулацията кожата е зачервена и леко оточна. Реакцията продължава от няколко часа до няколко дни.

Резултатите настъпват след няколко процедури – броят им зависи от реактивността на кожата, количеството стрии, дълбочината и давността им. За оптимален ефект манипулацията може да се комбинира с радиочестотен лифтинг или плазмотерапия.

Обикновено са необходими поредица от процедури (поне 3) в интервал от около месец – месец и половина.

• При употреба на Ретин А, системни ретиноиди, антибиотици от групата на тетрациклините и орални контрацептиви;
  • След дермабразио и химически пилинги, направен 4 седмици преди лазерната процедура;
  • По време на бременност;
  • При наличие на херпес вирусна инфекция, дерматити в обострен стадий и злокачествени образувания.